17 de set. 2010

TURBON TOUR 2010
Bueno tot i que ja hem fet alguna cosa més després de la Turbon tour, començarem pel principi i na fent, que....
Sortim per la tarde (Inko Rofes i el menda) direcció a Pont de Suer per fer la ruta que ja fa temps que debatiem però no acabavem de cocretar, la TURBON TOUR. Fem una primera parada a Lleida per comprar el dinar del dos dies (gels i barrites), després tots cap la furgo i cap a Pont de Suer. Al arribar al poble anem a la botiga del de Aramon a buscar el road book i trastos varis, allí ens fan un brifing de la ruta. Quan tornem a la furgo ja tenim el primer accident, m'enganxo la mà a la porta de la furgo i s'hem queden els quatre dits morats i hem quedo amb una cara de circunstàncies i Inko més que jo ja que ell va tancar la porta, però al poc rato ja veig que la cosa no serà massa greu i podré començar la ruta.

Dia 1
Sortim de l'hotel a les 8h. amb ganes de menjar-nos el món, amb lo que anem massa a pinyón i no seguim el road book, i no hi ha manera que trbem el camí de sortir del pobles, al final sort de l'ajuda dels Mossos, que ens expliquen per on com comença la ruta.
Al poc temps ja començem a tenir les primeres pujades i el plat petit començar a fer el seu acte de presencia que ens acompanyarà durant pràcticament tot el dia. Quan portavem pocs km ja podem divisar el nostre amic, la muntanya del Turbón, que serà la nosta aliada durant tot la ruta, i com diu un personatge que ens vam trobar, "aporta una gran energia positiva".

El dia es comença a fer dur de bon matí, ja que la calor és brutal, tenim temperatures de 34ºC a la sombra i això que estabem a 1700mts. els camins que anem fen són amb pujades dures i baixades tècniques, però amb unes vistes impresionants.

Anem passant tot el dia sense menjar res sòlid, només gels i barrites, i el que més ens costa es trobar aigua, ja que els pobles que anem troban són pocs i sense bars ni botigues, ens anem hidratant amb les fonts que anem trobant "tot i que no tinguin massa bona pinta". Al fins petats com mai arribem a Vilas de Turbón, on hem de passar la nit, al final un dia d'autèntic BTT i aventures per recordar, i una bona companyia.
BTT: 72Km 2200mts Desnivell. 10h 9min, 153ppm/199ppm i 8060kcal.
Dia 2.
Sortim de bon matí (7:30h) per intentar agafar el menys sol possible, ja que al calor del dia d'abanç era fora de sèrie. El cos en genreal ha recuperat prou bé però el "bullate" el tenim una mica destroçat. Ven pronte coronem el primer coll del dia, i les energies encara són prou acceptables. Després ja començen unes ràmpes que ens finquen al lloc, i el plat petit les sobren algunes dents però.... al final el dia l'hem tret més fàcil del que ens pensavem, però amb cert esforç en alguns moments. Les vistes han estat impresionants, molt més que el primer dia i us aconsello que mireu les fotos perquè valen la pena.